FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Dlaczego warto skorzystać z usług biura nieruchomości?

Decydując się na współpracę z biurem nieruchomości zyskują Państwo profesjonalnie przygotowaną ofertę zamieszczoną zarówno na naszej stronie internetowej, jak również na portalach ogłoszeniowych o tematyce nieruchomości. Zajmujemy się oględzinami z potencjalnymi nabywcami. Sprawdzamy stan prawny nieruchomości oraz pomagamy w skompletowaniu dokumentów niezbędnych do zawarcia aktu notarialnego przenoszącego własność nieruchomości. Nasze biuro posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.

Czy ceny umieszczone na stronie są cenami ostatecznymi?

Nie, ponieważ sprzedaż nieruchomości odbywa się w drodze negocjacji ostateczna cena uzależniona jest od efektu rozmów.

Czy warto korzystać z usług pośrednika nieruchomości? Czy to się opłaca?

Zdecydowanie tak. Korzystając z usługi pośrednika masz gwarancję że nieruchomość zostanie dokładnie sprawdzona pod względem prawnym. Otrzymasz opinię o nieruchomości od osoby, która zawodowo zajmuje się obsługą transakcji na rynku nieruchomości, ma niezbędną wiedzę i doświadczenie. Pośrednik pomoże Ci przejść całą ścieżkę związaną z realizacją transakcji od początku do końca.

Zakup nieruchomości chcę sfinalizować za pomocą kredytu hipotecznego. Czy pomagacie w jego uzyskaniu?

Współpracujemy ze sprawdzonymi i profesjonalnymi doradcami kredytowymi. Niezależnie od tego czy zakupisz z nami nieruchomość przeprowadzimy skutecznie Twój wniosek od zbadania zdolności, po podpisanie umowy kredytowej.

Kto ustala cenę nieruchomości?

Cenę nieruchomości wyznacza jej właściciel. Jako ekspert lokalny oceniam aktualną sytuację na rynku, ponadto mam dostęp do branżowych raportów cenowych dotyczących nieruchomości, dzięki czemu jestem w stanie zasugerować cenę, po której możemy szybko i efektywnie sprzedać Twoją nieruchomość.

Jakie czynności wykonujemy przy sprzedaży nieruchomości?

– Omówienie formy promocji – oferowania nieruchomości,
– Przygotowanie nieruchomości do zdjęć,
– Przygotowanie reklamy,
– Przygotowanie dokumentacji do sprzedaży,
– Prezentacja nieruchomości zainteresowanym klientom,
– Uczestnictwo w negocjacjach, organizowanie spotkań, uzgodnienia,
– Przygotowanie umowy przedwstępnej, rezerwacja nieruchomości,
– Pomoc w kredytach hipotecznych,
– Umówienie notariusza z omówienie najważniejszych postanowień,
– Uczestnictwo przy odczytaniu aktu notarialnego,
– Rozliczenia finansowe, uruchomienie kredytu,
– Przekazanie nieruchomości
– Przepisanie liczników, zgłoszenia w urzędach, administracji spółdzielni / wspólnoty.

Umowa na wyłączność dlaczego warto z niej skorzystać?

– OSZCZĘDNOŚĆ CZASU
– BRAK CHAOSU INFORMACYJNEGO
– LEPSZA PROMOCJA OFERTY,
– BEZPIECZEŃSTWO NIERUCHOMOŚCI 
– ZAANGAŻOWANIE POŚREDNIKA

Czy muszę płacić od razu po podpisaniu umowy?

Nie. Opłatę pobieramy tylko i wyłączenie w momencie zakończenia transakcji. W przypadku gdy nieruchomość nie znajdzie nabywcy nie pobieramy opłat.

Czy ponoszę jakieś koszty na początku współpracy?

Nie. Nasze usługi, do czasu sprzedaży Państwa nieruchomości, są całkowicie bezpłatne.

Czy muszę podpisać umowę pośrednictwa?

Jeśli chcecie Państwo, abyśmy promowali Państwa ofertę, poszukiwali dla Państwa nabywcy nieruchomości lub właściwej oferty do zakupu, czy wynajmu musimy mieć od Państwa umocowanie do działania. Takim umocowaniem, zgodnie z przepisami (Ustawa o gospodarce nieruchomościami) jest umowa pośrednictwa. Zawarcie umowy daje Państwu także zabezpieczenie transakcji w postaci ochrony ubezpieczeniowej, którą objęte są nasze działania, a także jasne zasady współpracy, wynagrodzenia i wzajemnych oczekiwań.

Czy muszę z Wami zawierać umowę na wyłączność?

Nie, ale jest to preferowana forma współpracy. Tylko przy umowie na wyłączność możesz skorzystać z najbogatszego pakietu marketingowego oraz indywidualnej pracy agenta.

Jakie jest wynagrodzenie pośrednika nieruchomości?

Wynagrodzenie zawsze ustalane jest indywidualnie w zależności od zakresu współpracy z Klientem.

Jakie są dodatkowe koszty związane z zakupem nieruchomości?

– Podatek od czynności cywilnoprawnych,
– Taksa notarialna i opłaty za wypisy z aktu notarialnego,
– Opłaty sądowe za wpis do księgi wieczystej i ewentualnych hipotek w przypadku zakupu na kredyt.

Jakie dokumenty będą potrzebne do sprzedaży mieszkania?

W momencie zgłoszenia do nas mieszkania do sprzedaży nie musisz przygotowywać dokumentów! Biuro  przygotowuje niezbędne do sprzedaży i aktualne odpisy i zaświadczenia we własnym zakresie. Nie musisz się zastanawiać co, jak i gdzie przygotować. 

Współpraca pośrednika z Klientem sprzedającym

– Zaoszczędzi swój czas,
– Kupujący zostanie zweryfikowany przez pośrednika,
– Pośrednik wesprze Klienta w czynnościach formalno-prawnych,
– Pośrednik będzie monitorował proces sprzedaży nieruchomości,
– Sprzedający otrzyma wsparcie w prowadzeniu negocjacji,
– Pośrednik skieruje ofertę do bazy swoich Klientów, jak również podejmie współpracę z innymi biurami nieruchomości,
– Bezpieczeństwo transakcji.

Współpraca pośrednika z klientem kupującym.

– Pośrednik wybierze oferty dopasowane do potrzeb kupującego,
– Pośrednik sprawdzi stan prawny nieruchomości,
– Pomoc w negocjacji ceny nieruchomości,
– Wsparcie na każdym etapie zakupu nieruchomości,
– Bezpieczeństwo transakcji.

Sprzedajesz lub kupujesz nieruchomość?

Zróbmy to razem!